W ramach innowacji pedagogicznej z języka angielskiego, uczniowie klas 4 - 8 uczą się i utrwalają słownictwo z narzędziem opracowanym przez zespół specjalistów, czyli aplikacją InstaLing. Nauczyciel systematycznie przydziela słówka z obowiązującego w szkole materiału na podstawie podręcznika dla danej klasy, a następnie uczniowie w aplikacji InstaLing utrwalają je wykonując w domu codzienne sesje zawierające od 10 do 20 słówek. Uczniowie nabywają umiejętność użycia danego słowa w różnych kontekstach i frazach, wraz z jego pisownią i wymową. Nauczyciel na bieżąco monitoruje ich pracę na podstawie raportów generowanych przez program i ocenia miesięcznie za systematyczność (ilość poprawnie wykonanych sesji w miesiącu). Nadrzędnym celem innowacji jest podniesienie skuteczności nauczania słownictwa warunkującego sprawne komunikowanie się w j. obcym poprzez transmitowanie go do pamięci długotrwałej i odejście od schematu „zakuć, zdać, zapomnieć”. Cel ten realizowany jest poprzez systematyczną pracę uczniów, którzy wykonują sesje 5 razy w tygodniu przez cały rok szkolny. Wypracowanie systematyki pracy jest sprawą kluczową i polega na uświadomieniu uczniom, że krótkimi lecz regularnymi sesjami nauki osiągną lepsze i trwalsze wyniki aniżeli wielogodzinnym uczeniem pamięciowym tuż przed sprawdzianem.
Uczniowie w konsekwencji uczą się lepiej i efektywniej zarządzać swoim czasem. Zdobywają nowe umiejętności i podnoszą poziom posiadanych kompetencji kluczowych. Zdobywają wiedzę w sposób kreatywny i atrakcyjny, poprzez wykorzystanie TIK. Podejmują systematyczne działania, które doprowadzą do wzbogacenia czynnego i biernego zasobu słownictwa , umocniają wiarę w swoje możliwości językowe.