Od października 2020 roku w naszej szkole prowadzone są zajęcia z terapii ręki.  Spotkania te odbywają się w świetlicy szkolnej w ramach autorskiej innowacji pedagogicznej „Esy-floresy- terapia reki dzieci i młodzieży”. Uczestniczą w niej dzieci z klas I-III oraz przedszkolaki ze wszystkich grup.

Nasze ręce są najbardziej precyzyjnym narzędziem, dzięki nim badamy oraz poznajemy świat. Są skarbnicą wiedzy, doświadczeń, umożliwiają wszechstronny rozwój oraz nabywanie rozmaitych umiejętności.  Opanowanie czynności motorycznych podlega etapom rozwojowym.  Początkowo dziecko osiąga umiejętności z zakresu motoryki dużej następnie doskonali czynności motoryki małej. Ostatnim etapem jest wyćwiczenie chwytu pisarskiego oraz opanowanie zdolności grafomotorycznych.

Do głównych celów terapii ręki zaliczamy:

1) wspomaganie precyzyjnych ruchów rąk;

2) poprawę umiejętności chwytu;

3) wyuczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia;

4) wzmacnianie koncentracji;

5) poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej;

6) przekraczanie linii środka ciała.

 

Dzięki tym spotkaniom dzieci zwiększają sprawność ruchową całej kończyny górnej, sprawności manipulacyjne  dłoni, umiejętności chwytu,  koordynacji pomiędzy dłońmi, w efekcie daje to dużą niezależność w codziennych czynnościach samoobsługowych oraz przygotowuje dziecko do nauki pisania.